Fakta om dagtilbuddet

Sanglærkerne

Krogårdens Musikvuggestue er en lille tryg daginstitution med op til 46 børn og 14 erfarne ansatte fordelt på 4 stuer. Hos os lærer børn og forældre hurtigt alle voksne at kende og omvendt, hvilket er med til at skabe et nærværende miljø, hvor alle børn bliver set.

Huset havde i 2017 40 års fødselsdag og skiftede i den anledning navn til Krogårdens Musikvuggestue – Det skete i forbindelse med, at vi i september 2017 indgik et samarbejde med organisationen Sangens Hus og projekt Sangglad, der indebærer at vi bliver en del af et pilotprojekt, som i løbet af de kommende 3 år, vil gøre Krogården til en af landets første certificerede sang- og musikvuggestuer – Krogårdens musikvuggestue samarbejder med Den Musiske skole i Greve, og hele personalegruppen modtager undervisning i bl.a. guitarspil.

Pædagogisk har vi fokus på anerkendelse og på at gribe børnenes initiativer. De pædagogiske læreplaner, der indeholder fokus på barnets sociale kompetencer, barnets alsidige personlige udvikling, kulturelle udtryk/værdier, naturen, krop og bevægelse og sproglig udvikling er integreret i det daglige pædagogiske arbejde. I det daglige er personalet meget bevidst om, at pædagogisk udviklingsarbejde trives i mindre grupper, og personalet tilstræber derfor at dele børnene, hvor det er muligt.

Det gode måltid fylder meget i huset og i køkkenet regerer Janne, der dagligt laver sund og varieret kost til alle børnene i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsen retningslinjer. Krogårdens Musikvuggestue har guldmærket i økologi og vi imødekommer selvfølgelig de ernæringsmæssige behov børnene i vores målgruppe har ved fx. at give flaske.

Vi har en fantastisk alsidig legeplads med mulighed for oplevelser, opdagelser og udfordringer. Vi går på ture hvor de største øver i selv at gå, Cykler en tur i vores Christiania cykler i nærområdet, der både byder på vand og skønne grønne områder og vi kan også finde på at besøge Portalen eller Biblioteket

Krogårdens Musikvuggestue er en del af Distrikt Nord med fælles distriktsleder og bestyrelse. Vi har et tæt samarbejde med naboinstitutionerne især omkring overgangen fra vuggestue til børnehave.

Vil du vide mere eller har du lyst til at komme på besøg så ring endelig 43909378.

Åbningstider:

Mandag til torsdag kl. 06:30-17:00